سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشترودل گوشت

مواد لازم

 4 الی 5 نفر

500 گرم گوشت چرخ کرده

500 گرم قارچ

250 گرم پنیر موزارلا

60 گرم کره یا مارگارین

450 گرم (3 یا 4 تا لیوان) آرد گندم

1/2 لیوان شیر

1 قاشق چایخوری نمک برای خمیر

2 عدد پیاز متوسط

2 عدد تخم مرغ (به اضافه یک زرده واسه اخرش)

1/4 ق سوپ خوری گوجه فرنگی

2 قاشق سوپ خوری شکر

1 قاشق غذاخوری مایه خمیر

فلفل و ادویه به مقدار لازم

مراحل

ابتدا مایه ی خمیر را با مقداری شیر ولرم (جوری که دستمون نسوزه) و یک قاشق سوپخوری شکر مخلوط کنید و در اون رو ببندید و بگذارید عمل بیاید. (تقریبا 10 دقیقه)

بعد از اون توی یه ظرف دیگه دو تا تخم مرغ رو با همزن دستی بزنید تا از حالت لختگی در بیاد بعد کره رو که به دمای محیط رسوندید بهش اضافه کنید.

 

مراحل دستور اشترودل گوشت و قارچ عکس 1

بعد نمک و یه قاشق چایخوری شکر رو اضافه میکنیم و خوب هم میرنیم. بعد از اینکه مایه خمیر و شیر خوب عمل اومد قاطی این موادمون میکنیم، بعد از اون 2 تا 3 لیوان آرد رو روی موادمون الک میکنیم. لیوان چهارم رو نگه میداریم، کنار دستمون، مواد رو اولش با قاشق و بعد از اون با دست ورز میدیم. انقد آرد بهش اضافه میکنیم تا مواد به دستمون نچسبه.

 

مراحل دستور اشترودل گوشت و قارچ عکس 2

بعد از اون حدود 10 دقیقه کاملا ورز بدید، بعد یه نایلون و چند تا دستمال بندازید روی ظرفتون بذارید جای گرم تا خمیرتون دو برابر بشه حدودا یک ساعت بهش استراحت بدید.

در همین حین پیاز هارو که خورد کردید سرخ کنید، بعد از اون گوشت رو بهش اضافه کنید یکم زردچوبه بزنید بهش، کامل که سرخ شد قارچ رو که ریز کردید اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه و یکم ادویه و رب گوجه فرنگی بهش اضافه کنید و کامل تفت بدید.

 

مراحل دستور اشترودل گوشت و قارچ عکس 3

بعد خمیر رو بردارید رو تخته مورد نظرتون یکم آرد بپاشید و خمیر رو با وردنه صاف کنید، طبق مدلایی که تو عکس بالا مشخصه (مرحله به مرحله گذاشتم) اون مدلی خمیر رو با چاقو برش بزنید. بعد از این که داخل خمیر مواد ریختید پنیر بریزید و مدل دلخواهتون بدید و بذارید توی سینی فر. روی اونا رو یکم روغن مایع بزنید بعد زرده تخم مرغ بزنید و یکم کنجد بپاشید، بذارید تو فر به مدت 20 دقیقه یا کمتر با درجه حرارت 180 درجه، بعد فر بالا رو روشن کنید به اندازه 5 ،6 دقیقه طلایی رنگ بشه و بعد نوشجان کنید

 

منبع: nasim95